S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








fredag 5 oktober 2012

Inte lätt att vara ett litet parti, Centern kastar tärningen

Så nu gör Centerpartiet ett utspel om tavlan sälj målningen visst deras siffror dalar kraftigt men detta kunde man i Centern hostat ur sig tidigare, vad jag förstår så ingår de i femklövern i Hörby. Men de vill kanske positionera sig nu i den allmänna oredan i den borgerliga Hörbypolitiken.


Nu måste jag hålla med om att all uppmärksamhet för Hörby  visar var vi finns på Sverigekartan och världskartan. Det kan ju ge en del nya turister som gynnar våra näringar, men är det bra för politiken. 
 NEJ, och åter nej, det politiska käbblet som borgarna håller på med underminerar det förtroende som vi folkvalda fått i demokratisk ordning.

Människor i samhället undrar vad tusan politikerna håller på med och nu lanserar centern i dagens SKD att de kräver att målningen skall säljas. Förvisso är deras siffror stadigt sjunkande men det skall mer till än ett tavelutspel för att Centern skall vara trovärdiga folket i sin politik.

Som jag  tidigare skrivit är besluten tagna i demokratisk ordning Socialdemokraternas representant har skrivit om processen på sin blogg Heidi Laine Lundgren.Mitt fulla förtroende finns hos min representant Heidi Laine Lundgren som givit klartecken med de underlag hon har presenterats i styrelsen för Hörby industrifastigheter.

Jag förutsätter att detta skall granskas i revisionen för att grundligt undersökas om jäv, upphandlingar och att hela hanteringen har sköts korrekt. Att politiker och tjänstemän granskas , jag hoppas de har bra på sina fötter.


Nu jobbar vi gemensamt för att avsätta Lars Ahlkvist S vill avsätta Moderaterna och det gör vi  i kommunalvalet september.

Uppdatering 2012 10 06

I dagens skd kommer ytterligare ett utspel från Moderaterna i Hörby, nu är det Skerup falangen som vaknar till liv igen och menar att det är vansinningt att lägga ut så mycket för tavlan. jag menar att det är vansinne att inte hantera dessa frågorna politiskt i sin rätta instans, lägga förslag o ta beslut demokratiskt.  men moderaterna fortsätter att föra sina interna diskussioner i Skånskan. Dock kan inte jag heller anse att 300 tusen kronor skall tas från kassan alltså skattepengar. Men det jag är informerad om är att det inte skulle vara så, jag hänvisar återigen till en ganskning och att revisionen tittar på detta. Pelle Skerup tar upp  att; 

Det här får Hifab själv betala. De ska inte ha ett öre från kommunstyrelsen. Detta är M-gruppens mening dessutom, säger Skerup.
Innebär det nu att Moderaterna oxå kastar in tärningen, oj,oj......vilken politik säger jag

För visst är det pinsamt att vara Hörbybo, jag har varit på 68 årskalas i dag, vänner till mig som bort i andra kommuner påtalar och frågar vad tusan vi håller på med i Hörby.

1 kommentar:

  1. Och hade Centern fått bestämma så hade vi inte heller haft någon bro över Öresund...

    SvaraRadera

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.