S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








måndag 3 mars 2014

Litta smått o gott



Nyss hemkommen från en resa till huvudstaden.

Kollar igenom lite bloggar och Skånskan.

Ser att Lars Eriksson förlöjligarmig om mina enkla frågor i kommunfullmäktige sist. Visst blev det lite tokigt med dessa tre frågor, vilka jag egentligen hade lagt  som en frågeställning till Socialnämndsordföranden Birger Larsson Fp i novembermånad.

Sålunda var det så, att när jag lämnade in det som en frågeställning i november ville Fullmäktiges ordförande ha dem i 3 frågor, och det var till att följa detta eftersom det då i november inte var läge med en interpellation.Jag ville ha snabba och klara beslut efter det tokbeslut som L.Eriksson var med att ta, dock som ersättare, men han hade inget emot förslaget och beslutet.  Då var han en moderat,  nu avhoppad sådan och Centerpartist.



Jag kan bjuda på talkshowen, jag fick fram mitt syfte att femklövern inte har hanterat sin personalpolitik i socialförvaltningen.  Utan har katastrofala siffror på antal timanställda som skjuter i höjden, minskat antal fast anställda och ca 8,25 % sjukfrånvaro. 

Detta är inget som L.E vill ha upp i fullmäktige, det är klart.

Men det tror jag man får vänja sig vid.....

P - kaos ?????????   kan jag läsa om och tänker att nu är nog Medborgarpartiet ute och fiskar röster. För vem av oss har sett och upplevt p-kaos i Hörby. Ja, möjligen på Hörby marknad, men det är att ta i o tala om P -kaos. Undrar om Medborgarpartiet har andra intressen än gångfart och p-kaos?

Sen kommer jag till en insändare av Sd där jag är en del av de som förtrycker och fördömer, då jag är tydlig med att Socialdemokraterna  aldrig kommer att ha någon konstellation med Sverigedemokraterna. 

.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.