S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








lördag 29 mars 2014

Endast gubbar och tanter i kommunfullmäktige, det vill inte jag ha ?



Miljöpartiet har fått ny ordförande i Hörby, många synpunkter från Hörbyborna kommer fram.


Jag önskar Edvin Roslund lycka till med att driva Mp i Hörby. Många är det som orerar sig på Skånskans kommentarsfält. Visst e han ung, men den som hört och sett Edvin förstår direkt att han har en fantastisk förmåga att hålla i möten och samordna diskussioner.

Jag blev starkt imponerad på ett öppet informations möte om Rasism, där jag var inbjuden som ordförande i ABF ( arbetarnas bildningsförbund i Hörby). Edvin höll i mötet som även gästades av en riksdagsledamot. Jag visste då inte hur gammal eller ung  Edvin var var och blev förvånad när jag hörde att han bara var 16 år. Han var kunnig, väntade in mötesdeltagarna och ledde hela kvällen på ett sätt som jag inte sett hos någon i femklövern i Hörby.

Det är säkerligen många som är avundsjuka. Ge honom en chans att jobba med det han brinner för, han kommer säkerligen att backas upp och handledas av hela styrelsen i Mp.

Skall bli  intressant att se fortsättningen i miljöpartiet men såklart ännu mer intressant att se hur alla avhoppare, omhoppare och politiska kompetenta !! vuxna i alla andra partier med deras  vildar beter sig i Hörbys kommunala politik.

Hur tror vi att vi skall fånga ungdomars politiska intresse om det "bara" är vi "gamla" som är aktiva ?

Precis som att vi skall ha personer som är pensionärer så skall vi ha ungdomar, funktionshindrade, föräldrar med småbarn, arbetslösa och mer välbeställda. Har vi denna blandning så tror jag vi får att starkt samhälle som månar om att INKLUDERA ALLA.

Därför jobbar även Socialdemokraterna hårt för att få unga att ta politiskt ansvar, vi har ett aktivt SSU och en ungdom, Henrik Andersson 20 år, lärarstudent som kandiderar på plats 4 på vår fullmäktigelista. Vi skulle självklart önskat att vi hade fler aktiva unga. Läs gärna hans skarpa inlägg på bloggen Röda Henrik.

Men snälla kommunmedborgare stötta våra unga, vad har vi annars för framtid.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.