S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








tisdag 27 augusti 2013

På förekommen anledning

Färg och kulör i olika varianter är det som utvecklar vårt samhälle

Medborgarpartiet fortsätter att spöka för mig och jag är tyvärr tvungen att skriva om partiet  i min blogg kränkningar mot mig av medborgarpartiet  , plockepin samt migration

 Jan Erik Persson ( hoppade av Sd) och startade Medborgarpartiet, som består av en andel avhoppade Sverigedemokrater.  På senaste fullmäktigemötets frågestund för allmänheten  löd frågan han ställde :

På förekommen anledning tar jag upp detta - Hur ser kommunens beredskapsplan ut i händelse av kravaller, upplopp och krigsliknande händelser ?

Jan  Åke Persson gillar uttrycket, på förekommen anledning, jag undrar vilken förekommen anledning som jag och många andra politiker får en massa mejl av honom med denna inledning, med inledningsfasen ..på förekommen anledning . Något mejl har avsändaren avpixlat, kopplat till judar och Olof Palme ja visst e de dumt. Men så sant.

När en Medborgarpartist som omger sig med avhoppade Sverigedemokrater ställer dessa frågor  så är det inte så svårt att inse vad han har för syfte med sin fråga.
Jag  hävdar att han vill ställa grupper mot grupper.

Fast det är ju ett fult uttryck, en annan avhoppad Sverigedemokrat Bertil Andersson som nu kallar sig politiskt oberoende, kallade ju mig för dumt yxskaft i kommunfullmäktige innan sommaren, då det beslutades om Halalmotionen som ställdes av Sverigedemokraterna. Men härligt är det när min partikollega Anita Ullman säger, Susanne hur tror du att vi skulle klara oss utan yxskaft, inget skulle ju bli upphugget.

Reservation i ärende Dnr 2013/006 ” Motion om att Hörby kommun inte skall köpa eller servera halalslaktade produkter i sin verksamhet”.
Socialdemokraterna anser att Motionen skall avslås och inte anses besvarad. Vi antar att motionären menar att det är halalslakt utan bedövning.
Motivering:Motionären är inte verklighetsförankrad då han menar att Hörby inte skall köpa eller servera halalslaktade produkter. Självklart görs inte detta, då det är enligt lagen förbjudet, Hörby kommun följer lagstiftningen.
Paragraf 14 i djurskyddslagen lyder: "Husdjur skall vid slakten vara bedövat när blodet tappas av. Andra åtgärder vid slakten får inte vidtas innan djuret är dött."
Säkerligen är syftet med motionen att ställa grupper mot grupper. Frågan kan ju också ställas över hanteringen av  mat som är genmodifierad, koshermat, grisar som kastreras utan bedövning mm . Dock är detta är inget som motionären tar upp och därför antar vi att syftet är att uppmärksamma en religion.
Tilläggas är ju att man kan halalslakta med bedövning och vill någon verksamhet köpa detta kött kan det inte vara något konstigt då det är enligt vår lagstiftning och en valfrihet.
För socialdemokraterna
2013-06-10
Tommy Hall           Anders Johansson       Lena Rosvall   Susanne Meijer

Senaste raljata skriverierna om mig av medborgarpartiet som inte visar sig med varken stadgar eller mål ???? på sin hemsida.  Eller kanske har de kommit i dagarna ?

Eller Uno Johanssons synpunkter till mig:



Hej Susanne!


Läste detta på http://avpixlat.info/2013/03/12/socialdemokraterna-vill-aterinfora-judemarkning/


Socialdemokraterna vill återinföra judemärkningANTISEMITISM 

På socialdemokraternas partiwebbplats föreslås nu att en gammal tradition från 30-talets Tyskland införs i Sverige – judemärkning. 
Socialdemokraterna och Palmecentret vill införa en judemärkning på grund av “Israels ockupation”. Du som är för judemärkning uppmanas att visa det på din Facebook-profil. Om det ska ske på klassiskt vis med en davidsstjärna eller på något annat sätt framgår inte.


Frågan är ju bara vem som denna märkning skall gälla för här i Sverige, vi svenskar eller  ??
Nu börjar man se hur era skjortor ser ut…..


Lycka till!


         Ha en fortsatt bra dag!       mvh   Uno Johansson 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.