S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








måndag 31 december 2012

Strutsen stoppar huvudet i sanden

Jag knappar mig in på SKD.se och vad läser jag 
jo, att 50 % av de mest lästa artiklarna 2012 var  angående Hörby Moderaternas strul. Ja, man kan ju inte säga annat än att M- lyckats med att saluföra M- symbolen.
Men har medborgaren förstått vad de vill med sin politik?


Jag påstår att de flesta inte har koll på detta

Kan det vara så att strutsen ( läs femklövern) stoppar huvudet i sanden.......

M och deras gelikar i Hörby Mp, Fp,Kd, C ivrigt påhejat av Sd står för att de som redan har mycket i plånboken har fått mer ( jobbskatteavdragen)


  • Vi har fler arbetslösa med deras politik.
  • Vi har betydligt fler som inte har en arbetslöshetskassa. För ni har väl inte glömt att det var de grupper med lägst lön som fick högst avgift för A kasssan.
  • Vi har fler med försörjningsstöd ( Socialbidrag)
  • Vi har fler med svårigheter att få en lägenhet, eftersom inget verkar hända med förhandlingarna med Hörby bostäder och Socialförvaltningen.
  • Vi har färre lärare i skolan.
  • Vi har fler barn i barngrupperna.
  • Vi har färre ersättare vid lärares sjukdom, vilket innebär att annan lärare tar undervisningen, eller så blir det håltimmar. Samt att den lärare som går in och undervisar inte får sin planeringstid. Till detta hör oxå att extra tid ej finns för planering av lektionerna. Detta är mycket allvarligt, eftersom barnen inte får bra undervisning och att de som inte hanterar skolans besparingar blir klassen Clown.
  • Vår demenscentra stagnerar och får kritik av socialstyrelsen.
  • Våra anställda inom socialförvaltningen och skola får ej fortbildning pga kommunens dåliga budget.


Varför skrivs det inte mer om social- och skolfrågan hanteras i vår press????????????????????????

Varför är folk mer intresserade av tavelaffären än att demonstrera för en bättre skola eller en demensvård värd namnet.

Detta är en fråga jag ställer mig idag. Jag hoppas innerligt att temperaturen kraftigt ökar i frågor gällande socialpolitik och skolpolitik.


Nu är snart min ledighet slut och då måste skrivklådan stilla sig lite, jag önskar er alla ett Gott Nytt år med starkt arbete för en förändring i politiken till förmån för den som behöver mer hjälp och stöd i samhället och som inte har utrymme att teckna alla olika tilläggsförsäkringar som finns idag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.