S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








söndag 29 april 2012

Jag är så präktigt dryg så att jag går mina väljares ärenden i Socialdemokratisk anda

Moderat bloggaren Per Elis har funderingar om vems ärenden jag går, jag måste naturligtvis svara på detta.

Jag går mina väljares, grannars, Höbybor som jag träffar på konsum, i stallet när jag tankar bensin på macken. Pinsamma frågor på jobbet om vad som händer i Hörby politiken.  Alla undrar vad som händer.

Därav mina synpunkter till er Moderater och Miljöpartister. Styr eller avgå, det är inte ensamt menat till er i socialnämnden om  Per Elis trodde det. Jag anser att både kommunalrådet och Sn ordförande Jane Cimmerbeck har en väl tät relation som inte gynnar det politiska klimatet. Inlägg ang Mp och vilket håll de driver mot


Jag gick tidigt ut med synpunkter om det otrevlig arbetsklimatet i socialnämnden.

 Det var absolut helt allmänmänskligt att agera, mot den mobbing som fanns i nämnden i våras och som  var mycket otrevlig. Det är väl känt att jag tidigt reagerade på detta. Hade  Per Elis, eller någon annan varit utsatt så skall jag lova att jag hade  reagerat likadant.

Så blanda inte ihop att att jag skulle ha eller har någon dubbel agenda. Det finns inte för mig.
 Per Elis (M)  verkar tycka det eftersom jag backade upp ordf. J.C då ni var mycket otrevliga i nämnden. Tyvärr har nämnden fortfarande mycket att hantera med arbetsmiljö anmälningar åt som fortsätter visa sig i intervjuer och  undersökningar.

Jag är lika trött på era struligheter som övriga kommuninnevånare är.

Per Elis kriver om budgeten, ja vi i S anser att vår budget är underfinansierad, vi går in i nytt budget år igen med minus. Men ni vill inte att vi ska äska de pengar vi fattas. Märkligt. S anser att budgeten skall vara finansierad och begär därför tillägg i budgeten.

Min partikollega Anita Ullman Anita´s blogg har i ett par inlägg även hon beskrivet liknande tankar Mp borde frigöra sig från sina borgerliga överförmyndare

Med detta inlägg vill jag visa för mina läsare att jag för en aktiv politik i samverkan med min partikolleger.

Skulle nu femklövern i Hörby varit mer enade så skulle jag vara betydigt oroligare. I stället stärks jag av alla de positiva ord jag får från Hörbybor gällande vår S politik.

Vi har siktet klart och det är att ge ett anständigt alternativ i socialdemokratisk anda i valet 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.