S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








fredag 17 april 2015

Vilket Hörby vill Du ha ? Det är frågan Du måste ställa Dig .




Vad gäller revisionens rapport så anser jag att vi Socialdemokraterna regelbundet påtalat den bristande processen i socialnämnden. Femklövern hanterade inte sina politiker vilket sinkade processen med den sk genomlysningen och verkställighet av processer  utav socialnämndens verksamhet. Det var ombyte av socialchefer, vi var utan ordförande under flera månader och vice gick in och därefter ny ordföranden och allmän oreda i nämnden vilket är väl känt.

 

Detta stabiliserades under 2014, med ordförande Birger Larsson (Fp). Tyvärr hade  oredan och den bristande politiska viljan av femklövern både i socialnämnden och i kommunfullmäktige fördröjt framtagning av förslag till utredningar för att verkställa beslut.

 
Socialdemokraterna har skrivit ett antal reservationer, lagt fram sparförslag som inte drabbar våra kommun innevånare samt påtalat för kommunfullmäktige att budgeteringen inte är realistisk. Detta  lyssnade inte femklövern på i kommunfullmäktige.

 

På Skånska Dagbladets fråga om någon skall avgå  och  om jag kan  sitta kvar som kommunalråd så får fullmäktige ta ställning till om de har förtroende för mig, jag har inte någon anledning att stå för femklöverns bristande förmåga under början av förra mandatperioden, vilket ledde till att budgeten såklart inte kunde hållas 2014.

 
 Fullmäktige har sanktionerat och beslutat att budget skulle hållas, men fullmäktige ville heller inte ta beslut på vilken verksamhet som skulle läggas ner inte heller om vi skulle avskeda dryga 25 årsarbetare, allt för att budget skall vara i balans behövd det mellan 25-30 miljoner kronor i tillskott.
 
Jag har inga synpunkter på revisionens arbete utan anser att de fullgör sitt uppdrag enligt den profession de har.

 
Önskar er alla en bra och solig helg
 

1 kommentar:

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.