S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








tisdag 29 juli 2014

Nu är det inte SPI utan Medborgarpartiet som får valfrossa.




Att inte gå på rykten är ytterst viktigt för en politiker, men vad läggs i kompetenspåsen för uppdraget



 Men kanske inte så förvånande att Medborgarpartiet agerar, just nu är det ju stiltje i parkerings och fartfrågor i kommunen. 


Och märkligt med insändaren idag där partiet ondgör sig över både kommunhus, byggnader och att Källhaga tydligen ryktas få en toppmodern konferenslokal för skattepengar. Kanske läge att prata med partikollegan ( politisk Sd vilde som är på medborgarpartiets lista till valet, Bertil Andersson  ) som sitter i socialnämnden, då borde J-E Persson fått besked att det är att vilseleda våra kommunmedborgare, med floskler.

Men det är kanske så avhoppade Sd folket som ingår i partiets fullmäktigelista agerar, att de inte lär sig......


Biljardfolket skall självfallet inte vara utan lokaler, tjänstemännen arbetar för fullt för att förvalta skattekronan, att hantera folkhälsan som biljardspel och de sociala aktiviteterna för våra äldre. 

 Skånskan idag frågar sig : Varför både Jan-Erik Persson från Medborgarpartiet och biljardspelande pensionärer fått för sig att lokalen ska byggas om till konferenslokal.

JA, det är många som frågar sig var detta kommer ifrån. Ett tips kolla fakta innan ni går ut och gör uttalande.   





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.