S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








söndag 3 augusti 2014

Magica de Hex - nya Sd i Hörby ???????????






Jag som socialdemokrat är Feminist och det är jag stolt över. 

Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning bland annat är kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter och kvinnans likställighet med mannen. 

Ordet feminist var ursprungligen ett nedsättande uttryck för att beskriva kvinnor som inte anpassade sitt beteende till rådande könsnormer. 

 Källa: Wikipedia.


Kvinnor och män ska ha lika rätt och lika ansvar i familjeliv, yrkesliv och samhällsliv. Jämställdhet, tillväxt och jobb hänger ihop. För att klara jobben behöver all kompetens tas tillvara på arbetsmarknaden och kvinnors sysselsättning öka.



Det var väl många fler än jag som satte teet i vrångstrupen, när vi hörde Sd ledaren J.Åkesson orera o klargöra att HAN VAR INTE FEMINIST.

 Jag är inte feminist. Jag är sverigedemokrat, socialkonservativ och nationalist. Men jag tror på jämställdhet, sade Åkesson.

Varför är detta så viktigt att inte stå upp för feminismen. Vad är han och hans lyssnare rädda för ??

Kanske inte så konstig. Sd har väl alltid ställt grupper mot grupper. Om inte Svenska medborgare i sjätte generationen  får arbete, så är det invandrares och flyktingars fel.

Eller som nu som i J.Å tal där han ondgör sig över islamifiering och det han kallar massinvandring. Fredrik Söderquist, retorikexpert analyserar hans tal, med att J.Å vill få ihop kärntrupperna, att han inte skall framstå som feminist och jobba mot "massinvandring".

Lyckas, J.Å, ja det är ju frågan. De närmst sörjande hyllar honom med stående ovationer, skålar och skrålar. Men förstår alla andra Svenssons, eller Muhammed , eller Shirin mfl, vad deras syfte är ?


Påhitteinlägg....av Sd i Hörby, iallafall enlig min mening, för vilken tant heter Magica de Hex...står man inte för sina åsikter så är det fegt. 


Jag roade mig med att läsa på Sd Hörby´s hemsida och förvånades över ett inlägg som var skrivet av Magica de Hex. Det står klart för mig att vi är på en farlig väg även i Sverige , brandtalen menar analytiker ger oss signaler om andra världskrigets brandtal och vi vet vad som hände där med , kommunister, Romer, oliktänkande, judar, handikappade mfl.


Jag förstår mig inte på politik- en gammal kvinna funderar.

Sd Hörby förtar sig inte precis, de förstår sig inte på politik, vad förstår de sig på egentligen när man skriver ihop ett antal tusen ord och signerar med Magica de Hex.



Undrar om Medborgarpartiet i Hörby som består av ett antal avhoppade Sd:are skall skriva med pseudonym ; Kalle Anka ?? Vem vet vad som händer ?



Andra inlägg i samma fråga.

Plockepin

Migration





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.