S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








fredag 8 augusti 2014

Vill du ha mer psykisk ohälsa och mer droger i byn- rösta då på femklövern, SPI + Sd

Foto:J.M.Lidrell


Det är många områden som vi måste jobba med för att förbättra i Skånevården. Områden som är försämrade pga borgerlig politik. 

Det jag som distriktssköterska i primärvården har upplevt tillsammans med läkare och patienter de sista månaderna är alla de som söker för akut psykisk ohälsa och som inte får den vård som de skall ha i sommar Sverige. Det är en skam för Sverige och väldigt svårt för oss som personal, när vi inte kan erbjuda den hjälp som en person med psykisk ohälsa behöver.

Vi arbetar i ett vaccum och mycket läggs på anhöriga och närstående. Det är skamligt. Vi måste gemensamt förbättra vår psykiska öppen och sluten vård. 



Socialdemokraterna i Hörby lovar att återanställa våra fältassistenter i Hörby när vi får majoritet. 
Femklövern har precis sagt upp dessa tjänster i  besparingssyfte.

Vill du ha mer psykisk ohälsa och mer droger i byn- rösta då på femklövern- kanske styggt sagt men besparingarna kan inte tolkas av mig på annat sätt.

Jag hör från socionomer i Hörby att droger som vanligt och brukligt florerar rikligt,ungdomar och föräldrar berättar det oxå för mig. Det är en varm och mysig sommar, mycket ledig tid,ont om sommarjobb och spännande saker att testa.

Vi får fler som vi måste tvångsvårda och det skrivs i skånskan idag att ungdomar är tagna av polisen med drogfylla, unga mellan 16-17 år.


Men så länge det inte är dina barn så betyder det kanske inget för dig.

Tycker du att det gör det så skall du lägga din röst i valet på Socialdemokraterna.

Femklövern skrotar det mesta vi har byggt upp i förebyggande väg. Kommande förslag som hastas på innan valet är att halvera vårt väl fungerande personliga ombud som arbetar för personer med psykisk ohälsa. Fy skäms säger jag...att spara på de svaga som blir ännu svagare.

Men vi socialdemokrater hävdar att vi måste har Fältare i byn som stör drogerna och ser de unga.

Vi måste ha kvar vårt personliga ombud på 100 %.

Gör skillnad Rösta för de svaga för jämlikhet för solidaritet med varandra för varandra

Då finns det endast ett alternativ och det är såklart att rösta på Socialdemokraterna den 14 september  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.