S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








torsdag 10 juli 2014

Med varandra mot extremism och fientlighet


Foto: J.M.Lidrell

Mycket glädjande för mig som Socialdemokrat att bästa Mona Sahlin utsetts till nationell samordnare mot extremism, Mona står upp för personer med sk annan sexuell läggning- tokigt namn men så benämns det, står upp för humanism och jämlikhet för alla oavsett religion, handikapp, etc. Det är så jag vill att vi alla skall vara-med varandra. Ärliga och hänsynsfulla. 

En viktig uppgift med demokratiarbetet är att finna motkrafter mot fientliga syften och extremism.

Detta arbete behövs verkligen och förhoppningsvis ger det kunskaper till oss i Lilla Hörby så vi kan motverka Sverigedemokraterna med kunskap och kompetens i folkbildningen.

Tyvärr har vi sett att Sverigedemokraterna ökat i Eu valet, speciellt i Hörby, Sjöbo, Höör och Skurup.  Det krävs arbete av oss politiker med  att bemöta och argumentera klokt i samtalen, tyvärr blir det alltför ofta tyst eller pajkastning.

Vi socialdemokrater tar debatten lokalt i Hörby , i regionen och på riksplan.
Vi kommer aldrig att på något vis samverka med Sd.

Senaste väljarbarometern visar att vi inte få slappa av på takten vi har mycket arbete för att försvara det samhälle vi byggt upp med demokrati och medmänsklighet. Visst det kan tolkas som floskler, men Sverige är vida känt för vårt medkännande vilket byggt upp med Socialdemokratiskt politik märkt Olof Palme, tyvärr har det naggats i kanten med det borgerliga styret de senaste 2 mandatperioderna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.