S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








fredag 17 oktober 2014

Nu har vi landat i ett avtal om en majoritetsgrupp i Hörby.



Och när jag inte vet det så SNÄLLA meddela mig i tid, då blir det en bra tid för oss alla i Hörby om jag väljs till uppdraget som kommunalråd.

Nu är det klart att vi Socialdemokrater tillsammans med Centern,Folkpartiet, Miljöpartiet och Kristdemokraterna bildar en Majoritetsgrupp i Hörby kommun.

Vi blev idag intervjuade i Skånskan:

Samtalen vi haft har förts i god ton. Alla vill ha stabilitet och vi har mycket gemensamt. Kommuninvånarna har i valet gett uttryck för att man vill ha ett annat fokus. Man vill se stabilitet och förändring. De partier som har haft mest bekymmer den gångna mandatperioden har tappat mark. Vi vill bryta det negativa som har funnits, säger Susanne Meijer.


Även radio P4 Malmöhus var på plats och jag och mina döttrar skrattade på oss när vi hörde min röst. Hörs jag verkligen så, jag döttrarna garvade på här hemma vid köksbordet. Kul att det roar någon :) .


Naturligtvis blev det även ett inlägg på vår hemsida, och vi avvaktar nu till valprocessen är klar och kommunfullmäktige sagt sitt. Men det hindrar inte mig att besöka en grupp elever som går i femte klass i Östraby, som vill träffa ett förhoppningsvis blivande kommunalråd. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.