S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








lördag 10 maj 2014

Inbördes ogräsbekämpning


Vi Socialdemokrater är redo att ta över nu när ogräsbekämpningen är i full gång i Femklövern




Ytterligare en vecka mindre till valdagen 14 september.

En vecka fylld med samtal och möten.

Måndag- hela dagen socialnämndens arbetsutskott. På kvällen valledarträff med en massa Socialdemokrater på Backagården i Höör. Skånskan har en artikel om min motion Frivilligverksamhet och Länken

Tisdag - Budgetberedning och på kvällen var det dörrknackning tyvärr utan mig då vi hade inbrott i våra hus på området där jag bor.

Skånskan berättar om Miljöpartiets bekymmer och politiska spel .

Vad gäller toppstyrningen känner  Edvin Roslund  inte alls igen beskrivningen att Miljöpartiet skulle vara toppstyrt.– Vi är demokratiskt valda precis som alla andra. Om någon känner sig undanknuffad är det sorgligt, säger Edvin Roslund. Är Miljöpartiet toppstyrt ? 

Ja, vi vet inte vad vi skall tro , bekymmersamt är det och inte alls till gagn för vårt demokratiska system. Folk blir oroliga..man vill och tar för givet att vi folkvalda skall hantera vårt uppdrag med kompetens och ansvar. 

Onsdag- vanligt arbete på min vårdcentral. På kvällen styrelsemöte med socialdemokrater i Hörby.

Torsdag - vanligt jobb på min vårdcentral. Lunchen börjar med att  mina kolleger frågar var tusan håller ni på med nu igen i Hörby. Snabbt kollar jag genom Skånskan och läser att kommunalrådet i Hörby är avstängt från sin moderatgrupp . Men enligt Skånskan hade han redan bestämt sig för att bojotta sina moderatmöten. Skånskan skriver "Han är hårt pressad av sina egna, men har inga planer på att hoppa av som kommunalråd i förtid. Han hade redan innan Hörbymoderaternas möte på onsdagen bestämt sig för att bojkotta alla interna möten fram till årsskiftet ".


Fredag - pappersupplagan av skånskan diskuteras febrilt i personalrummet. Ja, det är pinsamt och bekymmersamt ur demokratisk synvinkel. Jag, gör mitt bästa för att förklara för mina kolleger varför vi skall ha politiker som vi kan välja om och avsätta och inte bara tjänstemän..som inte går att avsätta. 

Lördag - startar dagen med Skånskan och nu vill KD samla sina femklövrar till krismöte. Kanske skall det bli ogräsbekämpning nu. Vem ryker först ? Jag avgår inte säger det Moderata kommunalrådet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.