S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








torsdag 29 november 2012

Men vart hän har vi hamnat ?

När jag läser Skånskan som fortsätter tavelhistorien så är det ytterst bekymmersamt för politiken. Jag blir djupt ledsen när jag ser hur en präst i Svenska kyrka uttalar sig på Facebook, hon borde skämmas. Men hon skall tydligen be om ursäkt, ja det är ju verkligen på sin plats. Så kränkande uttalande vill jag inte se. Nu är jag i och för sig inte medlem i Svenska kyrkan, men det är skamligt att läsa och att Skånskan citerar detta.

Sen kan vi Hörbybor tycka vad vi vill om tavlan, åsikterna går isär men debatten är ju helt onyanserad. 




Blä på onyanserade inlägg , det ger bara dålig smak i munnen. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.