S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








tisdag 25 september 2012

Stor oreda under himlen i Hörby


Då har Skånskan kommit igång igen, jag funderade just varför det inte skrivits på ett tag om politiken i Hörby. Men nu har det lossnat igen, man har nosat fram historien om Hörbys beställning  muralmålningen till vårt nya kommunhus.

Undersökande journalistik är bra, och det är en demokrati aspekt att vi kan diskutera i bloggar och press.

Våra synpunkter och politiska beslut granskas. Jag hoppas att mer och säkerligen bättre reportage skrivs om vår kommun.

 Men för det behövs det ett Socialdemokratiskt styre. Jag skulle satsat på att våra kulturskoleelever blivit engagerade i målningen, vilket jag tagit upp tidigt med mina vänner och bekanta. Men, men vad göre sig ungdomarna mot konstnär Johan Falkman som  har fått uppdraget till målningen och hela spektaklet.

Jag förutsätter att kommunrevisionen även gör en granskning för att se att allt har gått rätt till. Detta är en skyldighet politiken har till Hörbyborna.


Beslutet om målningen är taget i demokratisk anda, jag förutsätter att våra kommunpolitiker som fattat beslutet inte har varit jäviga i frågan.

Jag hoppas även att våra tjänstemän har haft bra på fötter och sett till att politikerna fått korrekta underlag att fatta beslut på.

Tyvärr är det säkerligen så att det redan slitna begreppet med politikerförakt späs på. Alltså måste allt upp till ytan. Beslut granskas. Har man skött allt enligt lagar och avtal ? Ja mycket måste förklaras.
Dock är det femklövern med Moderaterna i täten som skall ta detta ansvar. De har majoriteten tillsammans med Centern, KDS, Folkpartiet och Miljöpartiet.

Aftonbladet
Expressen

Vår ledning förklarar sig på Hörby kommuns långsamma hemsida

SVT

3 kommentarer:

  1. Jag har inför behandlingen av Johan Falkmans förslag tagit upp om det ärbjäv att jag harcträffat honom några gånger, och fått svaret att det inte är det.

    För mig är det viktigt att uppmärksamma sådant, och ta upp dem i förväg.

    Kulturskoleelever är med i skapandet f ö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hörs bra Lars,, jag vet att du i de sammanhang jag träffat dig alltid varit noga med jävsfrågan. Det kan man ju inte skulla en del andra moderater för, så all respekt för dig i detta, då jag träffat dig. Vi hoppas nu att tjänstemännen har haft påfötter, så att allt är ok i en granskning.

      Men frågan överlag engagaerar folk och med den dåliga ekonomin vi har så måste vi förstår att folk blir förbannande./ susanne meiejr

      Radera
  2. Det blir mer och mer uppenbart hur man agerar, hur Ahlqvist och Bertilsson slingrar sig och bortförklarar sig. Stå för detta istället. Ahlqvist lär krampaktigt hålla sig kvar in i det sista men kan i vart fall sägas ha väldigt små chanser att fortsätta som kommunalråd nästa mandatperiod.

    I Eslöv gjorde ju en Moderat kommunpolitiker något ännu värre.
    Sålde något som tillhör någon annan och dessutom extra anmärkningsvärt något som faktiskt är gratis. Detta på bekostnad av lurade konsumenter dessutom.

    http://www.skanskan.se/article/20110923/ESLOV/709239853/-/m-politiker-tog-betalt-for-annans-tjanst

    Och allt går obemärkt förbi. Tydligen ska man inte ha så höga krav på kommunpolitiker. Inte på de moderata i vart fall.

    SvaraRadera

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.