S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








tisdag 10 januari 2012

En vanlig dag för fritidspolitikern (S)usanne


Måndagen börjar med samtal med grannar under den snabba kisspromenaden med min goa labrador  Abbe. Någon tycker att vi borde ha upplockningstvång på hundbajs här åp landet. För visst är det trist och äckligt när allt börjar lukta eller då småbarnen halkar och sätter sig i äckliga lortar. Tyvärr har min ena dotter gjort detta som liten många gånger, så jag har full förståelse för ilskan i att tvätta hunbajsiga overoller.

Jag undrar om jag skulle kunna få till en kommunal stadga att plocka upp  bajset, fast jag vete fasen om mina partikamrater i Hörby skulle ställa sig bakom motionen.
Det får läggas i tankelådan över kreativa ideér.

Denna dag är en trött dag, en långvarig förkylning samt pneumoni har gjort sina avtryck. Inte har krafterna funnits för förberedelser som jag brukar ha inför möten. Därför avslutades söndagskvällen sent med inläsning av matrial inför socialnämndens arbetsutskott och efterkommande kommunstyrelsemöte.

Det förstår ju alla, att jag försov mig nästan på morgonen, kom precis i tid till jobbet.
Stressad och alla grejer och papper nerslängda i väskan, men de var ju med.

Ja, sedan forstätter förmiddagen på mitt arbete som diabetessköterska. Motiverande samtal över kost och motionsförändringar. Läkemedelsjusteringar, samtal om varför man bör följa livsmedelsverkets evidensbaserade rekommendationer istället för fettdieter mm. Ja, det motiverande samtalet , MI tekniken kommer väl till pass

Motiverande samtal är en samarbetsinriktad och personcentrerad form av guidning för att locka fram och stärka motivation till förändring.
 motiverande samtal - MI teknik

Kanske något som kunde praktiseras på vissa politiska ledamöter.

Nej inte så populär i vissa krestar - men med bibehållen självkänsla och stolthet

Jag kan ju förstå att jag inte är så populär i vissa kretsar. Men en surare min har jag sällan skådat av v.ordförande i socialnämndens arbetsutskott samt den efterföljande kommentarer. - Det är ju trevligt det du skriver i din blogg. Allt med en sakastisk min. samt - Du, susanne , skall veta att det är inte alla som gillar vad du skriver.

Hur kan någon inbilla sig att jag skulle tro det. Speciellt inte en centerpartist som lobbar med de som ger henne förmåner.  Mitt svar blir ju så klar - Nä, det hade jag ju inte räknat med. Men de läser ju min enkla blogg och då har jag ju lyckats.

Bloggandet är ganska svårt nu i början och då speciellt tekniken. bilder och allt man kan lägga in. Mitt mål är att bloggen skall bli mer vänlig i utformandet och framöver lär den bli det. Trägen vinner.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.