S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








onsdag 10 september 2014

81 timmar kvar

Nu drar det ihop sig till valdagen.



Om du vill ha en välfärd som heter duga , en välfärd som skattefinansieras, en välfärd där du inte behöver köpa extraförsäkringar för att få relevant vård, en skola som får mindre klasser och ökad lärartäthet. 


Då måste du rösta rött och på Socialdemokraterna den 14 september.

Vill du har kvar Hagadals äldreboende i kommunal regi så måste du rösta på Socialdemokraterna. 

Att lägga ut Hagadahl på entreprenad som de borgerliga partierna vill, kommer inte att gynna vare sig de boende eller personalen. 

Skulle du sent komma på att du röstat fel kan du ändra din röst till en RÖD Socialdemokratisk röst  på valdagen och det gör du i vallokalen. Jag chattade i dag i Skånskan  lite kort, på en sen lunch i sjukhuskulverten, på min lilla mobil, därav att det inte blev så djupa resonemang. 



Trots kritik från välfärdens professioner står högerregeringen fast vid marknadiseringen av välfärden. De fortsätter på inslagen linje med allt mer utarmad offentligt finansierad välfärd, tvångsprivatiseringar och gräddfiler för de som har råd.


Vi socialdemokrater väljer en annan väg för Sveriges välfärd. 
Genom att tillföra mer resurser till välfärden, utbilda fler, stoppa vinstjakten och minska administrationen tar vi steg för att välfärdens proffs ska kunna göra ett bra jobb.
När det gäller Hörby politiken har jag ofta sagt och säger fortfarande att vi politiker måste arbeta för ett bra lag och det kan S ställa upp på. Vi kan återigen läsa om Moderaternas att kommunalrådet har fått nog av strul i politiken, ett strul som gjort att många Hörbybor är djupt bekymrade över hur vår kommunala politiska hantering ser ut.

Vi måste bredda och förankra det politiska livet och inlemma våra kommunmedborgare i denna process. 

Vi skall  se till att arbetet med beredningsgrupperna får liv och att demokratibegreppet fördjupas kommande mandatperiod. Det är ett enkelt vallöfte från mig.

Ett annat löfte är att fältassistenterna skall återanställas och att handikappverksamheten skall ha ett kvalitativt fritidscafe för sina besökare. Idag är detta nerlagt av besparingsskäl av femklövern samtidigt som de ökade på utgifterna i politikerarvode. FY SKÄMS säger jag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.