S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








onsdag 3 september 2014

Centern tycker det är bra med riskkapitalbolaget AMBRA / Vallgården.

Du som vill lägga din röst på en gemensamt kollektivt finansierad välfärd skall rösta på socialdemokraterna den  14 september i Hörby, i regionen och i riksdagsvalet.


En röst på femklövern leder till fler riskkapitalbolag i välfärden och att Hagadahl läggs ut på entreprenad. 

Centerpartiet, Folkpartiet, Moderaterna, Kd vill lägga ut fler av våra skattebetalda verksamheter på entreprenad.Nu är det äldreboende Hagadahl som står på listan.


Varför inte lära sig och ta det lite lugnt.

Nä, lägg ut till varje pris utan att tjänstemännen är klara med pågående utvärderingar- det är vad jag läser att Centern i Hörby går till val på.

 Centerpartiet tycker till och med att de är mycket nöjda med att Vallgården har blivit privat (senaste numret av lokaltidningen). Trots klagomål och synpunkter och pågående utredning av verksamheten. Men då undrar jag om C+FP+M+KD  inte läst utredningarna från våra tjänstemän. Har partierna inte diskuterat avtalsskrivningen, som inte är till Hörbybornas skattebetalares fördel,

Avtalsskrivningen gick i racerfart för 4 år sedan, då den nya nämnden tog över den "gamla" socialnämnden. Det finns ett flertal område som måste förbättras för att ta hand om vår skattekrona.
Vi har en två år gammal PwC rapport som visar på flera områden som bör belysas.

Och så tycker Centern att det är MYCKET bra med entreprenaden på det särskilda boendet Vallgården, som drivs av Vardaga - riskkapitalbolag. 

Vardaga är ett nytt namn på Carema riskkapitalbolag  med ägare Ambea som ägs av det svenska riskkapitalbolaget Triton och det amerikanska riskkapitalbolaget Kohlberg Kravis Roberts. .

Socialdemokraterna kommer att fortsätta att yrka 
avslag på riskkapitalbolag i välfärden.
Företagen är inte välkomna att profitera på våra pengar.  

Att Centern och Folkpartiet  går fram med detta och även vill lägga ut Hagadahl är ett  mycket obehagligt spel med skattepengar.

Det oroar de boenden, anhöriga och personalen.  Låt oss glömma detta förslag från er och ge vår personal arbetsro och låt dem utveckla en god vård och omsorg tillsammans med sin chef. 


Socialdemokraterna har fastställt kvalitetsregler för välfärden  vi kommer även att lägga fram ett lagförslag Lex Serafen som omöjligör försäljning av välfärdsbolag till underpris..



Inte nog med detta partierna vill även hasta fram starten av Lagen om Valfrihet trots att  tjänstemännen varnar Socialnämnden - men lyssnar övriga partier på detta, när det gäller starten av  Loven- lagen om valfrihet. Nej,Centern, Folkpartiet och Kristdemokraterna fortsätta att driva på. Trots att socialchefen varnar oss i socialnämndens arbetsutskott, för de negativa ekonomiska konsekvenser detta kan leda till här i Hörby. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.