S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








lördag 22 juni 2013

Snusare andas ut.



Ja, då kan vi läsa att Maria Larsson (KD) barn - äldreministerns engagemang angående snusfrågans vara eller icke vara. Skånskan skriver om  en svensk seger i snusfrågan. Att vi skall stoppa in det kemiska ämnet natruimkarbonat i dosan, vilket gör att nikotinet frigörs lättare och därmed insöndras i alla våra små fina kärl. 
Detta för att ge den stimulans som nikotinet har på oss människor.

För mig är det märkligt att en minister som arbetar i hälsofrågor arbetar så hårt för snuset. När jag googlar så hittar jag detta på wikipedia.

Natriumkarbonat eller soda, Na2CO3, är kolsyrans natriumsalt.
Vattenfri natriumkarbonat, även kallad kalcinerad soda, är ett vitt pulver och det viktigaste hydratet, natriumkarbonat dekahydrat, även kallat kristallsoda, Na2CO3·10H2O, bildar transNparenta ofärgade kristaller. Även kallat målarsoda i färghandeln. Då natriumkarbonat löses i vatten blir lösningen basisk.

Regeringen skriver på sin hemsida
- Vi har i dag upprepat vårt budskap till EU-kommissionen, att vi förbehåller oss rätten att reglera snusets innehåll, sade Maria Larsson på en pressträff efter mötet.
Jag tycker att sodan verkar mycket hälsovådlig, därför förstår jag inte hennes lycka över Bryssel samtalen. När jag läser vidare på wikipedia under termen snus så blir jag ytterst bekymrad över den hälsovådliga effekten. Detta har jag inte hört Maria Larsson uttala sig om i massmedia.

Synd att vi inte kan hitta samma engagemang i arbetslöshetsfrågan och de hälsonegativa effekter långvarig arbetslöshet har på oss.

Men detta kanske inte ministern känner till, jag har inte sett några speciellt bra förslag i dessa områden från henne. 



1 kommentar:

  1. Jag tror det är ett av regeringens försök att möta miljöhotet; att binda Kolsyra från luften till ett salt och lägga i snuset. Nu är det bara att vänta på kampanjerna "Så möter vi klimathotet" och "M - det NYA miljöpartiet".

    SvaraRadera

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.