S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








fredag 19 april 2013

Dokusåpa


1:a Maj 2012 Hörby 

Ja, då var det helg igen efter en intensiv vecka, privat och på arbetet. Det har inte varit så mycket politik i praktiken. Jo lite hann jag med o käfta med Sverigedemokraterna och deras märkliga synsätt gällande sjukvård på papperlösa. Jag har en nära vän som är vilseledd av detta parti, tyvärr.

Politiken kommer nu på fredagskvällen med inläsning av allt material igen till distriktskongressen för Skånes socialdemokrater. Bla den tokiga och helt förkastliga utlokaliseringen av våra apotek.

Många aktuella och viktiga motioner som skall behandlas för att sedan drivas vidare regionalt samt på riksnivå.

En diger lunta hämtas av mig idag i postlådan, material inför kommunfullmäktige och socialnämnden, intressant. Tur att jag inte har tv att glo på, då skulle jag aldrig hinna med.

Innan jag nu skall dra iväg o fylla på matförråden inför helgen så scannar jag av skånskan.
Blir jag förvånad när jag läser det senaste i Hörbys dokusåpa. Fast ett annat inlägg kom i början av veckan SPI överklagar.

Nja,  att femklövern samarbetar vet vi ju men hur skall vi Hörbybor se på det senaste ryktet som dementeras enligt Skånskan av kommunalrådet.


Jag hoppas att Hörbyborna på något sätt skall hålla modet uppe, det är snart val och då finns ett skarpt skäl  att välja partier som har en tydlig och klar strategi.

Självklart väljer vi Socialdemokraterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.