S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








lördag 23 juni 2012

Det börjar röra på sig

Då har kommunledningen beslutat sig för ny socialchef. Jag önskar honom välkommen till Hörby och lycka till med hela mitt hjärta Ny Socialchef

På mitt påstående i kommunfullmäktige att socialnämnden är ordförandelös så svarar Lars Ahlkvist, kommunalråd att nämnden har en ordförande. Ja, inte i min värld, men en vice ordförande i Maria Danielsson (C) som förvisso sköter sin uppgift. Men varför hittar man inte en lämplig kandidat.


En tung nämnd som Socalnämnden behöver ett fungerande precidie som förbereder ärenden. Speciellt nu när nämnden har fått det hedersamma uppdraget att återkomma med en delaljerad åtgärdslista över ytterligare  10 miljoner i besparingar detta år.

Listan skall presenteras i augusti och vi är nu i semester perioden.

Ordförande sökes, men ingen söker ???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.