S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








lördag 13 november 2010

Sannas blogg

Mycket spännande på gång. Blogg har jag, gamla omoderna människa från den antika tidsperioden 60-70 talet inte förkovrat mig i. Känns spännande och lite kluddigt, på ren skånska. Men nu skall jag erövra tekniken. Mina kära besökare och vänner får se hur jag klarar av det.

4 kommentarer:

  1. Ska bli kul att följa din blogg framöver! Ha det gott! Kram Sabine

    SvaraRadera
  2. jag testar och prövar mig fram, skrivklådan börjar ta fart, kanske skall jag öppna en blogg över socialnämndsmöten, hur skulle det se ut, spännande eller inte. Upp till var och en. Jag skall nog öppna en länk faktiskt där jag kan fåp synpunkter på intressanta o viktiga frågor som folk i hörby vill diskutera

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det att arta sig, har lyckats att snygga till första sidan, min bonus tjej kollar in dansbandskampen och är lycklig, min dotter bakar ostbullar, och jag skall nu skriva en insändare med anledning av hospiceflytten i Lund. Återkommer med mer info om det senare.

    SvaraRadera
  4. det blev ingen insändare kröde ihop sig , jag hade behövt fler timmar på dygnet för att göra alt jag vill. Idag stod det i skd att kommunalrådet skulle se till att hörby kommun betalar busstransporet, finns det någon kassa kista så kan vi ta lite för att förbättra socialpsykiatrin i Hörby

    SvaraRadera

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.