S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








tisdag 7 augusti 2018

Välfärd och trygghet med Socialdemokraternas budget i Hörby.






Socialdemokraterna har under denna mandatperiod rustat vår kommun. Med ett konstruktivt  majoritetsstyre (S,C,L,MP OCH KD)  och med en  nödvändig skatteökning på 60 öre så nollställde vi den mångåriga underbudgeteringen som socialnämnden led av med forna M-styret i vår kommun.

Det är jag stolt över. 

Det var just det jag och socialdemokraterna lovade Hörbyborna i förra valet. Att fokusera på välfärd för unga, äldre och funktionshindrade. Vi har även rustat kommunens arbete med näringsliv, evenemang och inom och omvärldskommunikation. Vi har rustat kultur och fritid. Vi har en budget i balans med ett S styre.

Budgeten hade haft många miljoner minus om Sd med sina 33 öre eller M med sina 40 öre styrt. Glöm inte detta när ni går till valurnan och röstar. 




Vi har en socialdemokratiskt ledd kommun som verkligen arbetat för medborgarna. Den kommunala budgeten för 2019 är även den, en Socialdemokratisk budget som har fokus på välfärd, barn och unga. Vi satsar mer på skolan, vi satsar på mer förebyggande verksamhet för våra unga och i tidigt skede. Socialdemokraterna kommer att fortsätta att rusta våra unga i förskolor och skolor. Vi kommer att rusta våra rektorer, förstelärare och andra pedagoger.

Sd la även en budget i juni som inte gick igenom, den var totalt underfinansierad med flera miljoner och Sd kunde inte presentera vad de skulle spara på.
Budgeten skall nu definitivt beslutats i november 2019 av den nya kommunfullmäktige.

Så funderar du att rösta på SD bör du se till att ta reda på vad de ska spara bort i Hörby. Sd budgeten håller inte. Något måste bort , det som går att spara på är de mjuka delarna. Vilket anser du ska bort om Sd får bestämma.







Socialdemokraterna tänker inte spara på vård och omsorg eller skolan.  Vi behåller och utvecklar inte avvecklar. 

Därför ska du rösta på Socialdemokraterna för fortsatta satsningar på välfärd som bygger trygghet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.